beleidsplan 2018-2019

Actueel Beleidsplan 2018-2019

De Stichting Lisaya is een zeer kleine stichting die als doel heeft humanitaire hulp te bieden aan de allerarmste mensen rondom de stad Puttaparthi in India. Dit doen wij door middel van kleinschalige projecten die ter plaatse nodig zijn.
Wij zorgen o.a. voor de kleine scholen in de omgeving en verrichten de nodige onderhoud en reparaties.
Wij willen ook lokaal 10-15 naaimachines aanschaffen en vrouwen uit de allerlaagste kasten helpen hiermee zelf de kost te verdienen. Dit gaan wij in november 2018 ter plaatste bekijken en uitwerken.
Wij helpen ook ter plaatse een aantal jonge mannen met het verbeteren van hun toekomst. Een woonde op de vuilnisbelt en krijgt materialen om zelf een huis te bouwen, een ander heeft een aantal varkens gekregen om zo een boerenbedrijfje te beginnen.
Onlangs hebben wij het verzoek om hulp gekregen van een school in Kothacheruvu, een zeer arm dorpje ook in de buurt van Puttaparthi. De hoofd van de school was onder de indruk van wat wij bereikt hebben in de andere scholen. Wij willen deze school ook bezoeken in november om te kijken wat er nodig is.
Al deze projecten doen wij samen met onze contactpersoon ter plaatse: Maynangi Ranganath, een zeer toegewijde en betrouwbare jonge man.